Van land naar land reizen                                                                                                                       Van land naar land reizen zonder ook maar één tussenstop in Nederland. Iets wat ik al heel lang graag zou willen doen.Want elke keer weer als ik terugkom in Nederland, denk ik bij mezelf..waarom ben ik hier eigenlijk? Ik heb hier verder niets en heb geen verplichtingen. Dat is nou het leuke van alleen reizen. Je kunt gaan en staan, waar en wanneer je wilt. En daar geniet ik nu nog zo van!! Ik wil een eigen wereldroute uitstippelen. Uitdagende wereldreis maken! En nee, niet zo’n wereldreis dat al uitgestippeld is en waar vele toeristen naartoe gaan of zijn geweest. Tja..want daar voor ben je natuurlijk reiziger. En als reiziger is het juist het mooist wanneer je op plekken komt waar geen enkele toerist of reiziger komt, of überhaupt is geweest!! Maar hoe groot mijn plannen dan ook daadwerkelijk zijn, het gaat toch altijd weer anders en veranderd meestal. Het is dan maar net wat er op mijn pad komt, zoals dat ik nu in Oostenrijk ben.

De weg naar Australië                                                                                                                                     En dat ik nu in Oostenrijk zit, is puur om dat hele grote bedrag voor die 1 jaar studie in Australië bij elkaar te krijgen.(En stiekem ben ik hier ook eigenlijk wel een beetje voor de wintersport). Dat ik besloot om naar Australië te gaan is ook niet zomaar wat ik ineens wilde gaan doen. Het is iets wat ik altijd al wil, maar ik liet het dan elke keer uitstellen. En het omzetten van die knop om het ook daadwerkelijk door te zetten daarentegen moest nog wel even gebeuren. Nu staat het in 2018 of 2019 gepland. Natuurlijk afhankelijk van wanneer ik het bedrag bij elkaar heb. En ik ben zelfs nog niet eens op de helft met het sparen van een bedrag van maar liefst €30.000. En dat terwijl het collegegeld in Australië ook nog eens elk jaar een beetje omhoog gaat. Het zou dan zomaar kunnen dat het bedrag, wat ik eigenlijk bij elkaar moet sparen, hoger wordt. Onmogelijk zou je zeggen, om dit voor elkaar te krijgen..En vaak komt er later dan helemaal niets meer van. Maar toch wil ik dit niet aan de kant leggen en hiermee verder gaan.

Reizen met boardsporten                                                                                                                            Maar in de tussentijd wil ik ook gewoon blijven reizen. En de dingen doen die ik leuk vindt, wanneer ik in een land ben en zo mijn boek afmaken. De boardsporten kunnen doen. Helaas kost al die avonturen en reizen eenmaal geld. Al wou ik dat het niet zo was. Je bent reiziger of je bent het niet! En ik zoek het eigenlijk iets uitdagender. Ik wil, waar ik ook ben, kunnen kitesurfen, wakeboarden. Zelfs duiken, snowboarden. Longboarden door de straten in een stad of langs een boulevard. En zelfs meer, wat ik ook zeker zal blijven doen in elk land dat ik kom. Genieten van deze geweldige sporten die ik leuk vindt om te doen en hiermee verder in ontwikkelen. Ondertussen zal ik dan ook in de verschillende landen blijven werken om zo toch door te sparen en blijf ik proberen een sponsor te vinden die bereid is me hierin te helpen tot ik het bedrag bij elkaar heb! #durftevragen

