Nieuwe sponsor                                               Het is eindelijk rond, een sponsor die mij financieel gaat steunen! Hoe dat verder gaat lopen, is natuurlijk nog even afwachten en zal ik er zeker het √©√©n en ander voor moeten doen, maar ik ben er uiteraard super blij mee!! 

Check onderstaande link: http://logangarments.co.uk/?wpam_id=95 
Het strandleven                                          Het voelt weer als thuiskomen voor mij! Het strandleven is wat bij mij het beste past, nu ik dat na de verschillende reizen ontdekt heb over mezelf. Nergens anders dan de ‘beachlife’ is wat mij het meest op mijn gemak maakt en waar ik mezelf kan zijn. En op welke strandplek het dan is, maakt mij echt niets uit. Alles behalve NL natuurlijk. 

Team leider in Griekenland                        Nu werk ik alweer bijna een maand op het strand in Kassandra, simantro Beach Griekenland. Na 2 jaar verschillende reizen te hebben gemaakt, ben ik in de tussentijd doorgegroeid naar team leider in Chalkidiki. Alleen reizen heeft iets, een kracht dat niet iedereen aan kan. Het heeft mij juist sterker gemaakt. Hoe heb ik na de afgelopen 2 jaar zo ver kunnen komen..? Ik besef dat ik er juist zo naar toe heb gewerkt en ik nog hoger wil bereiken. 

Nu is het aan mij leidinggevende te zijn van dit seizoen in Simantro Beach. Een hele verantwoordelijke functie, waar nog erg veel bij komt kijken dan dat fantastische baantje op strand. En zeker nu ik in alles ook het aanspreekpunt ben en zelfs de beslissingen mag nemen. 

Ik leef hier nu een simpel leven, net zoals in Egypte vorige zomer. Alleen zie ik dit toch wel weer anders. Uiteraard omdat het een andere land is, maar vooral ook door de manier hoe ik hier te werk ben. Ik woon erg afgelegen in het bos, buiten het hotelterrein en dus ook mijn werkplek. En woon tussen het ongedierte die wij Nederlanders nog niet eens kunnen benoemen en ver van de buiten wereld met geen √©√©n rijdende bus of stad in de buurt. De grotere stad Thessaloniki ligt hier zo’n 2 uur vandaan met de auto, waar ik niet echt iets aan heb als ik geen auto kan huren. Ik beschik dan wel over een mountainbike, waar de omgeving wel zeker voor geschikt is vanwege de bergen, maar aan de andere kant is het ook weer niet zo handig door de stijlen bergen die je hier hebt. En het is haast onmogelijk om op sommige plekken te mountainbiken, omdat je dan vaak wel eens over de hoofdweg moet. En ik ben er achter gekomen dat de Grieken hier als gekken rijden en regelmatig wel eens een ongeluk veroorzaken. 

De meest omringende dorpjes die hier in de buurt zitten, zijn redelijk te bereiken met de mountainbike of lopend vanaf het strand of over de bergen, maar ik merk dat de tijd in deze dorpjes stil heeft gestaan en is er nauwelijks of helemaal niets te zien. Kortom ik kan eigenlijk niet echt een kant op. 

Met nu ik leidinggevende ben, kan ik helaas ook niet zomaar weg gaan. Veel heb ik dan ook nog niet echt kunnen zien van dit land. En of ik hier nog wel een kans krijg om meer van dit land te zien, is nog maar even afwachten. Nu ben ik dan weer afhankelijk van mijn werk. 

Watersports                                                      Aan de andere kant doordat ik weinig reis naar plekken hier en weinig of helemaal geen geld uitgeef, gaat het sparen een stuk sneller. Dit in het grote voordeel van des te eerder ik naar Australi√ę kan! Toch had ik stiekem ook wel gehoopt om hier het kitesurfen weer op te pakken, waar ik ge√ęindigd was in Egypte. Maar dat is echter te ver van mijn woon en werkplek vandaan. En hier wordt helaas niet gekitesurft. Met name omdat de wind gewoon heel slecht is. Voordeel, ik als watersportliefhebber kan mij hier wel bezig houden en in verder ontwikkelen in het wakeboarden. Deze keer dan wel achter een boot. En een nieuwe sport voor mij, SUPpen. En zelfs surfen!! Maar toch verlang ik nog wel het meest naar kitesurfen, nu ik daar al aardig ver mee ben gekomen. 

Voor nu zal ik het dus bij alleen wakeboarden en SUPpen moeten houden. En kan ik niet verder reizen dan op de plek waar ik nu zit. Maar √©√©n ding weet ik wel, dit is het leven, waar ik naar verlangde. Ook al heb ik niet het super deluxe leven. Ik ben eindelijk weer in een ander land! Tegelijkertijd genieten van de dingen die ik nu in dit land en in de komende landen kan doen, geweldige verhalen erover schrijven en ook gewoon sparen voor mijn droom studie in Australi√ę. Of dat kan? Jazeker! 

